Welke voetbalclub, dat maakt (denken we…) niet eens écht uit. En niet eens als voetballer, maar als financieel analist. Sven, onze échte teamplayer, heeft maar één motto: ‘Nee heb je, ja kun je krijgen’. Dus mocht er een voetbalclub zijn die geïnteresseerd is, hoort Sven het graag;-)
Al onze collega’s stelden we aantal vragen. Juist om te weten wat er leeft onder de medewerkers, waar ze blij van worden, wat succes voor hen persoonlijk is en bij welke opdrachtgever ze nou écht graag een project willen doen. Vandaag de vraag:
Razendsnelle ontwikkelingen met veel dynamiek
Arjen hoeft er niet lang over na te denken; hij heeft een ‘razendsnelle’ droom. Hij houdt van de snelle ontwikkelingen in de transportsector en de automotive branche. Dat zijn zíjn droomklanten. Vooral natuurlijk vanwege zijn persoonlijke interesses (hij heeft niet voor niets zijn stage gedaan bij de grootste autoveiling van Europa). Die dynamiek, dat spreekt ook Robert aan. Door de jaren heen heeft hij al heel wat verschillende soorten opdrachten uitgevoerd. Met name de dynamiek in handelsondernemingen vindt hij erg leuk. Momenteel werkt hij aan een opdracht bij Alliance Automotive Service Germany. ‘Het lijkt mij mooi om ook de andere Europese landen te onderzoeken!’, aldus Robert.
Retail | grote multinationals
Manon en Lobke zoeken hun droomklanten in een andere hoek. Manon heeft ervaring in de retail en zou daardoor héél graag bij bol.com of coolblue binnen kijken hoe zijn hun zaakjes hebben geregeld. Lobke ziet háár uitdaging met name in de organisatiestructuur van een grote multinational. Ook Kaj ‘droomt’ over een grote Nederlandse multinational met veel vestigingen in het buitenland, zoals Heineken, Shell of ASML.
En Klaas? Dat is makkelijk: voor hem is een droomklant een klant die GRIP koopt. Een tool waarmee je een klant écht kan helpen zijn processen rondom inkoopcontracten en -condities goed te managen.
Vele dromen
Jaap geeft een hele serie droomklanten: Unilever, Coolblue, Amazon, bol.com, Albert Heijn, DSM, Tata Steel, Santeon ziekenhuizen, Hornbach (Europa). Sybren voegt daaraan toe: ‘En een bedrijf als Action, dat intrigeert me wel.’
En Derk? Hij heeft één droomklant bovenaan zijn lijstje: ‘Nike, natuurlijk!’ Deze grote leverancier van sportkleding / sportschoenen is genoemd naar de Griekse godin van de overwinning: Nikè. Mooie dromen, toch?
Elke week een ander aspect
De komende weken belichten we wekelijks een ander aspect van ons werk. Volg onze bedrijfspagina op LinkedIn of lees hier volgende week de volgende vraag: De mensen van Recentes (05): Wat vind je het meest boeiend aan het werken bij Recentes?